We aRe Family

We aRe Family

Friday, February 24, 2012

Menjaga Kebajikan.....

Tugas, tanggungjawab atau kewajipan??? Pasrah atau Redha???... Dah mcm citer Ombak Rindu pulak ye......hmmmm.......

Aku baru je balik dari outstation from Penang..... Mcm2 berlaku kat penang..... Selain oficially jadi jemputan untuk escot my bos buat presentation, aku juga unofficially jd presenter pada hari tersebut (hahaha, aku sendiri pun x jangka tp aku mmg dah sedia maklum x mustahil akan jd camni.....learnt from other's xperince before.....KAMBING HITAM..... just a reminder for my colleague LizaOthman.....nanti x mustahil akan jadi kat ko, hehehe......

Anyway, aku nak cite pasal Kenapa aku terpaksa E.L selama 2 hari lepas balik dari Penang tu?...... Why? Because............

1. Masa kat Penang tu aku kena gastrik.....akibat dari terpaksa bgn seawal 4.30 pagi sebab nak kejar flight ke Penang kul 6.30 pagi..... Actually sejak malam tu lagi aku dah rasa sakit perut tp x la kronik sangat.... So, pagi tu dgn x sempat nak alas perut dah naik flight....dengan perut kosong tu aku sampai di Penang & terus attend meeting.....About 10.30 a.m baru la dpt jamah makanan.....Peruut dah masuk angin.....Masa makan tengahari, aku dah rasa x selesa....perut aku makin pedih.....aku jamah nasi sikit je masa lunch during break tghri tu.....  So, petang tu aku hanya rehat je kat hotel.... Hajat hati nak jalan2 dgn Kak Siti (dia pun jd presenter pada hari tu...) Tapi aku betul2 x mampu nak bergerak.....Perut sgt sakitttttt.......


Akibat sakit perut yg berlanjutan hingga hari Khamis, aku pun x dapat nak gi keje......Rehat je kat umah.....walaupun xde la istilah rehat tu tercapai sgt bila aku kat umah.....biase la org pompuan, kena gak wat keje umah....

2. Bila aku dah rasa ok malam tu, aku ingat nak masuk ofis la the next day.....tiba2 hubby pulak demam.....dia mmg jaraang demam....tapi bila sekali demam, hmmm.....terukkkk.....aku paham sgt dah.....So, terpaksa la aku cancel lagi niat suci aku utk masuk keje hari Jumaat esoknye tu.....
my Hubby demam......mcm baby lak kena jaga 24-jam
                  
Hmmm.....itu lah antara sebab2nye.....harap isnin ni aku dapat masuk keje mcm biase....byk keje tertangguh.....x sanggup aku nak tambah lagi keje2 yg mmg dah sediabyk sebenarnye......

Ok lah, org yg sakit tu dah tnya bubur utk dimakan dah siap ke belum.....so, kena berenti la dulu....

Bye for now.....will update another story later okay! See yaa....

No comments:

Post a Comment

Mari mengomel di sini!