We aRe Family

We aRe Family

Wednesday, October 13, 2010

~ ~ Fikir-fikirkan... ~ ~

Salam & monin smua....

Hmm...pg ni dgn tetiba nak tulis sesuatu tentang sesuatu....
Sy nak cite about 1 kejadian.....kisah benar....sj sy nak mntak pendapat reader......

Pada suatu ptg....:

Perbualan A & B yg mmg diketahui org sekeliling, diorang mmg kenal & dikira rapat gak la....

A: Emm....B, aku nak mintak tlg skit boley x?

B: Ape dia?....

A: Alang2 kita dah sm arah & umah x jauh dr sini (tempat meeting), leh x aku nak mintak tlg ko hnta aku smpai umah? Kalo x smpai umah, kat seberang jln pun jd la. Aku leh jln kaki je smpai umah sbb dah dekat dr jln besar tu.

B: Alamak, aku nak terus balik umah ni......

(dlm ht aku: Eh, aku pun mmg nak trs blk...sbb tu aku nak mntak tumpang ko)

 A: Alaa....camne ek...xkan aku nak kena g ofis blk kot...padahal umah dah dekat ni...lagipun dah nak abis opis hour...alang2 je.... (ko pun bukan nak blk opis balik kan?)

B: Tp aku mmg nak terus blk ni....sori tau (smbil dia wat muka yg tiada simpati)... Ko try la tny si S tu, mesti dia sanggup je hanta ko....

A: Dia nak kena bwk org lain lg tu...lg pun dia nak blk opis smula la....

B: Alaa...ko pujuk je dia, mesti dia nak punye.....

(dlm hati ku: Sabo je la...xpe lah....aku dah tau lps ni ape nak wat...)

A: Ok lah B, xpelah...sori la amik masa ko

B: Ok, aku gerak dulu....

Haaa......korang agak2 faham x situasi td tu? Kalo korang nak tau, bukan skali tu je kejadian tu berlaku antara 2 insan tu...sebelum2 ni pun penah jd....

So, si A pun dah nekad....lps kejadian tu, THAT'S IT! Lps ni x yah dah la nak tebal2 muka mntak tlg dia tu...xpe la...dah biase ssh kan...biarla....

Ape pendapat korang????

No comments:

Post a Comment

Mari mengomel di sini!