We aRe Family

We aRe Family

Wednesday, October 17, 2012

Janji Mu.........

Terima kasih Ya Allah....
Sesungguhnya janji Mu amat tepat!
Cuma kadangkala hamba Mu ini yg terleka.... Ampuniku Ya Allah....
Manusia...... Memang mudah terlupa....

Banyak sungguh dugaan yang datang menimpa......
Bukan 1, bukan 2..... Tapi baaaanyak........
Hari demi hari aku cuba untuk tabah menghadapi segalanya......
Setiap hari juga aku berdoa semoga Allah selalu memberiku pertolongan.....
Kerana aku tahu, setiap sesuatu yang telah ditentukan Nya ke atas kita,
Pasti ada hikmah di sebaliknya.....
Cuma apa yang selalu terjadi adalah.....
KITA sering LALAI.......

Kadangkala hanya kerana kita sibuk meguruskan tanggungjawab duniawi,
Kita sering terlupakan tanggungjawab kita terhadap Yang Maha Pencipta.....
Mungkin juga kerana kita hanya MANUSIA...........
Yang memang tak lepas daripada melakukan kesilapan......
Kita bukan insan SEMPURNA dari segenap sudut......
Setiap kelemahan yang ada dalam diri kita,
Sedikit sebanyak mengundang kita untuk melakukan KESILAPAN......

Namun, aku bersyukur......
Allah masih mengingati aku......
Setiap dugaan yang Dia beri,
Menunjukkan Dia masih menyayangi aku sebagai hamba Nya....

Alhamdulillah................

jUst tHe 2 oF Us........

No comments:

Post a Comment

Mari mengomel di sini!