We aRe Family

We aRe Family

Tuesday, October 23, 2012

UnTuK 3 HaRi..........

Salam.....

Saat ini.....ketika ini.....
Terasa macam ada BARAH yang semakin merebak dalam dada ni......
Sesak..... Berat..... dan sangat Tertekan...........
Perasaan yang tak tertanggung dek hati yang semakin kecil ni..........

Tapi bila dah tengok cerita 'Untuk 3 Hari'..................
Terus rasa nak luahkan semuanya yang dah lama tersimpan dalam hati ni.......
Penuh dengan sengsara.............
Lebih-lebih lagi bila terdengar lagu Black & Malique......... 'Teman Pengganti'......

Rahsia ini
Telah lama ku pendamkan
Tiba masanya
Segala-galanya
Ku ceritakan
Aku kan pergi
Pergi ku tak akan kembali
Tiba masanya
Kau cari teman pengganti

Lagi membuatkan aku rasa mcm lebih baik aku sendiri....................
Tapi.....bila aku renung kembali kata-kata yang diucapkan dalam dialog cerita 'Untuk 3 Hari' tu......
Aku jadi sedar........

Sedar akan KETENTUAN oleh Nya........
Jodoh dan pertemuan setiap insan telah ditentukan oleh Nya sebaik sahaja diciptakan.......
Perjalanan hidup kita juga adalah perancangan Dia Yang Maha Esa.........
Semua yang telah, sedang & akan terjadi pasti ada sebabnya.......
Terpulang kepada kita untuk menerimanya dengan cara apa pun.....
Apa yang pasti...... DIA akan bersama hamba Nya yang sabar......

Dan sebab itu lah aku semakin TABAH dan cuba sebaik mungkin untuk meneruskan jalan
yang telah ditentukan untukku ini............

Aku yakin dengan janji Nya......
Tapi, tak bermakna aku hanya akan berserah......
Aku akan perbaiki sedaya upayaku......
Semoga Allah SWT sentiasa memberi petunjuk, hidayah & rahmah untuk sepanjang hidupku....

Amin.......

1 comment:

  1. tak tengok cerita tu tp cam menarik :)

    langit tak selalu cerah.. adakala mendung juga..
    sama macam hidup kita juga :D

    ReplyDelete

Mari mengomel di sini!